Každá správná firma má svoje logo. Svůj znak. Něco, co ji charakterizuje. Čím se může snadno prezentovat. Prostě jsme se rozhodli, že budeme budovat svoji značku. A logotyp do toho prostě patří! No a kdo jiný by měl naše logo vyrobit, když ne táta?! Vždyť tvořil loga pro spoustu firem! 🙂
A tak jsme to spolu probrali. Bavili jsme se nejenom o tom, jak by mělo naše logo vypadat. Sice nás to z počátku moc nebavilo, protože se nás ptal na spoustu otázek, na které jsme neuměli pořádně odpovědět. Ale on nepřestal. A ptal se stále stále dál 🙂 Táta má veliký přehled o tom, jak fungují na internetu různé služby. A když jsme konečně řeli, co si myslíme my, řekl nám o svých představách, a co by logo mělo splňovat. Jak by nás mělo prezentovat na sociálních sítích a jak by se používalo na webu. Jak ho použít na vytištěných věcech, třeba na kuchařkách… Jak to udělat, aby šlo natisknout na trička nebo zástěry.
Mnoho let pracuje s různými písmy a tvoří různé letáčky, grafiku, reklamy, tak jsme se pobavili také právě o písmu a znaku. Každé písmo něco vyjadřuje a pro různé činnosti či výrobky je vhodné jiné písmo. Abychom si ujasnili, co vlastně očekáváme od nového loga, museli jsme si napřed jasně stanovit, co chceme dělat my a kam až chceme náš projekt rozvíjet. A plány máme rozhodně veliké! 🙂 A tak jsme se o logu bavili znovu. Už ale s tím, že jsme měli jasnější představu o jeho použití.
Věděli jsme, že chceme natáčet videa a tvořit hlavně na internetu. Později pak budeme mít nějaké své výrobky. A chceme kuchtit. Táta pak vytvořil první návrh. A víte co dal do našeho znaku? Naši první roládu 🙂 Říkal, že hned první výtvor si rozhodně zaslouží být v našem znaku. A hned do něj zakomponoval také náznak znaku zavináč „@“. Ten tvoří tu ukrojenou roládu 🙂 A jahoda je místo oné „třešínky na dortu“ 😀
Písmo (anglicky font) zvolil táta tak, aby splňovalo hned několik věcí najednou. A hlavně – aby se dobře četlo i psalo. My jsme děti školou povinné a pekárenské společnosti už tak nějak podobná písma používají historicky a tak psací písmo zapadlo do našeho plánu.
A pak to všechno dostalo barvu. Hodně barev. Je to asi nejbarevnější logotyp, jaký táta tvořil 🙂 Sice říkal, že je to na úkor oželení některých technologií tisku a potisku, ale že si s tím poradíme jinak. A hlavně – nám se líbí!!! 😀
Znak zakomponoval k textu a vznikl tak jeden celek – podélné logo. A pokud budeme chtít používat nějaký jiný formát, tak použijeme samotný znak naší rolády s jahodou na talířku 🙂 A tak vzniklo naše logo… „Nepečené dorty“.
Poznámka: Chcete vědět, jak je to s logotypy, znaky a nebo své vlastní logo? Poslechněte si audiočlánek, jehož autorem je táta. A klidně mu napište. Udělal jich prý už několik set. Článek je zde: https://vicnezsezda.cz/design-a-grafika/logo-a-erb-jako-zaklad-pro-vizualni-styl-a-hodnotu-znacky-firmy-i-obce/
Autor: Anna Dušková - spoluautorka projektu Nepečené dorty
S Máťou jsem se pustila do nepečených dortů a moc mě to bavilo. Ukuchtit něco dobrého, slaďoučkého. Můj nejoblíbenější dort je lehký svěží tvarohový nepečený dort s želé a lesním ovocem. Ráda tvořím. Maluju, vyrábím, píšu, ale hlavně tančím. A tanec byl důvod, proč mé místo převzala Zuzanka. Baví mě street dance, latina i výrazovky. Se školou toho už bylo moc a nepečené dorty si žádají svůj čas. Vymýšlím si vlastní choreografie. Jezdila jsem na koních. Zvířata mám moc ráda. Mým snem je připravovat dobroty také pro zvířata a jednou si prosadit vlastní značku 😉 A protože jsem od táty dostala iPhone, mohu se také věnovat fotografování. A s tátou postupně rozvineme také Nepečené dorty na sociálních sítích.
Facebook •